+ -

Nouă oferte de la mari firme internaționale de inginerie pentru proiectarea noului Terminal al Aeroportului Henri Coandă - cel mai mare proiect de infrastructură aeroportuară din România

Compania Națională Aeroporturi București a primit din partea unor mari firme internaționale de inginerie 9 oferte de participare la licitația organizată pentru atribuirea celui mai mare și complex proiect de infrastructură aeroportuară din România: proiectarea noului terminal al Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” București și a infrastructurii aeroportuare aferente.

 

Termenul-limită pentru evaluarea ofertelor este data de 5 decembrie 2025.

 

Principalul obiectiv al proiectului este realizarea noului Terminal de pasageri, cu o suprafață de aproximativ 176.000 mp, care să acomodeze un trafic prognozat pentru anul 2040 de 30 milioane pasageri/an (traficul de pasageri la orele de vârf în noul terminal va putea ajunge la 6.500 de pasageri/oră).

 

Facilitățile noului terminal vor fi comparabile cu marile aeroporturi europene: minimum 48 de standuri noi de parcare aeronave; minimum 20 de punți de îmbarcare; spații generoase pentru pasageri, sisteme moderne de benzi de bagaje (sosiri și plecări), echipamente de control de securitate, sisteme moderne pentru informarea pasagerilor, iluminare ambientală, acustică optimă, climatizare eficientă și semnalizare intuitivă, saloane de protocol pentru clienții companiilor aeriene, zone diverse de comerț, toate dimensionate pentru a realiza ”IATA Optimum Level of Service”. Noul Terminal va fi destinat atât companiilor aeriene legacy, cât și operatorilor low cost, care vor avea o zonă specială de îmbarcare/debarcare.

 

Aeronavele vor dispune de noi căi de rulare moderne, realizate pe o nouă infrastructură aeroportuară. Terminalul va dispune de conectivitate multimodală: rutieră și feroviară, cu stații pentru transportul public de călători, autocare și taxi. Se va realiza inclusiv o rețea complexă de drumuri de acces în zonele de landside și airside, pentru asigurarea conexiunilor rutiere, cu drumuri și pasaje subterane, între Terminalul actual și viitorul Terminal.

 

Durata totală de implementare a contractului este de 126 de luni, dar terminalul va fi realizat modular, ceea ce va permite punerea etapizată în exploatare, pentru a acomoda treptat traficul aerian aflat în creștere.

 

Valoarea estimată a serviciilor de proiectare și asistență tehnică se ridică la aproximativ 40 milioane euro.

 

Participanții la licitație sunt:

1. Dar AlHandasah Poland Sp. zoo (lider), având ca terți susținători și subcontractanți companiile Maffeis Engineering, Dar AlHandasah Consultants Shair and Partners BSC, Dar Al-Handasah Consultants (Shair & Partners) SAL, Geocon Global Consulting și Muzeul Național de Istorie a României; 2. Asocierea Electroproiect, CEMS EPC, Arcadia AEN Architecture & PM, Intecsa Engineering Group, cu Electroproiect ca lider și subcontractanții/terții/ofertanții Estudio Lamela, Geostud, Viarium Ingenieria, Eren Cons, Popp & Asociații, CEMS EPC, Muzeul Olteniei Craiova, Compania de Consultanță în Energie și Mediu SA, Aero Project, Gauss, Premium Business Services, Geotesting CI, Arcadia AEN Architecture & PM și Bemel AG, Intecsa Engineering Group, S.A.U; 3. Asocierea Consis Proiect (lider), Romair Consulting, avand ca terți/subcontractanți/ofertanți companiile DS Birou de Arhitectură, ALG Global Infrastructure Advisors, Vidal Y Asociados Estudio de Arquitectura SLP, Universitatea de Arhitectură și Urbanism "Ion Mincu", Apron Aeropuertos, Romair Consulting (ofertant), Prointec și Airport Gurus; 4. Asocierea Eurocerad International (lider), Seingim Global Service, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA, Specialist Smart Group, cu subcontractanții/terții/ofertanții Greenviro, Specialist Consulting, ABC Development Aviation, Seingim Global Service, Steerforth Consult, 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA, Specialist Smart Group, Archaus, Magal Security Systems LTD, Systematica, Mondev Real Estate, Danavi, Petrodesign, Electrical Integration Systems, Self Trust, Aquacon Proiect, Cornel & Cornel Topoexim și Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați; 5. Asocierea Quadratum Architecture (lider), Power Electric, con gaz prest, Concelex Engineering, cu subcontractanții/terții/ofertanții MC General Construct Engineering, Consitrans, KVB Consulting & Engineering, Haskoning Nederland BV, operating as NACO, Netherlands Airport Consultants, Convergint Romania, Power Electric, con gaz prest, Geosond, Miri Dan Proiect, Edit Structural, Concelex Engineering; 6. Asocierea Maristar Com (lider), Infranova Solutii Tehnice în Construcții, Re-Act Now Architecture, cu subcontractanții/terții/ofertanții Carmen Geoproiect si Bobotis+Bobotis Architecs Limited Liability Company, Infranova Solutii Tehnice în Construcții, Re-Act Now Architecture; 7. Asocierea Setec International (lider), Concrete & Design Solutions, Artelia SAS , Urban Scope, cu subcontractanții/terții/ofertanții Concrete & Design Solutions, Artelia SAS , Urban Scope, EPC - Consultanță de Mediu, Global GIS Consulting AG, DP Proiect Instal, Carmen Geoproiect, Aquaproiect și Selfconsulting; 8. Asocierea Leviatan Design (lider), Ubitech Construcții, cu subcontractanții/terții/ofertanții Petrodesign, Pintilie Partners Architecture Engineering, Instal Data Proiect, Start SRL, Triptic Architecture & Engineering, Vital Proiect, EPC - Consultanță de Mediu, Raluca Șerban Environmental Consultancy și Profesional Construct Proiectare; 9. Asocierea Concept Structure (lider), Westfourth Architecture, cu subcontractanții/terții/ofertanții companiile Quadrante Engenharia E Consultoria, MVRDV BV, Prodesign Engineering & Construction, Almo Design, Westfourth Architecture, Pipe Design și Metrans Engineering.

Galerie foto

Airport News
Airport News
Cookie Settings